Zomer 2020 – de ‘corona’ zomer van Nathalie

Delen:
nathalygr-3

We hadden er zo’n zin in! Maandag 13 juli zouden we naar Suriname vliegen, daar 2,5 week rondreizen & dan paar dagen nog naar Curacao om even na te genieten van ons Surinaamse avontuur. Net als zovele vakanties ging deze niet door. Alle vluchten zijn gecanceld, Suriname heeft nog code oranje en Curacao laat mondjesmaat toeristen toe maar en alleen naar Curacao vonden we geen optie. Beide kinderen (17 en 14) hadden al vroeg vakantie (net als ieder jaar overigens, hoezo mogen ze niet eerder op vakantie, zou het spreiden stuk makkelijker maken) dus begonnen wij ‘al’ eind juni.

5e vakantieweek – maandag 3 tot zondag 9 augustus

We genieten van dit te gekke huis (4 slaapkamers, 3 badkamers) en prive zwembad (omheind en verwarmbaar) met grote overdekte veranda en bbq. Het is uiteraard via ons te huur dus als je interesse hebt mail gerust request@mrsnomad.nl. Boodschapjes op de markt in Aubeterre (zondag heeeel vroeg), doen in de supermarche’s (5-10 autominuten) en verder zijn we veel op de rivier te vinden, we maken een 2 uur durende kanotocht (mooie route waar je tussentijds goed kan pauzeren, picknicken enzo), eten heerlijk bij La Taverne in Aubeterre (aanrader!), gaan suppen op de rivier (foto rechts). Er wordt getennist op de tennisbanen, gebeachtennist in de tuin, gegolfd op de 9 holes baan (en meegedaan aan de georganiseerde wedstrijd door onze eigen pro). Je kan hier heel veel uitstapjes maken maar we zijn er maar een week en vermijden de drukke plekken dus houden t lekker relaxed. De temperatuur loopt op naar 36 graden dus ’t zwembad c’est la place pour etre 😉 En ik bezoek dit keer in de zomer een geweldig vakantiehuis uit onze collectie. TIP –> die is 22-28 augustus (6 nachten) nog te boeken en je kan hier met 31 personen max logeren maar mag uiteraard ook met minder. Direct aan de rivier met eigen strandje en op loopafstand van leuk Aubeterre. Het ziet er te gek uit, ideale plek om met aantal gezinnen of hele grote familie heen te gaan! Meer info over het huis vind je hier.

We rijden de vrijdag voor ‘zwarte zaterdag’ terug en doen er 11 uur over (bijna 1.050 km). Om 10 rijden we na ’t ontbijt weg en we zijn om 21 in Haarlem. Heerlijke week gehad!

4e vakantieweek – maandag 27 tot zondag 2 augustus

Van links naar rechts: meet mijn derde kind Sammy, blonde retreiver die je niet blijer maakt dan op het strand. Ballen gooien in zee en helemaal tevree weer op huis aan. Te gek dat we zo dichtbij zee wonen. Op dinsdag gaan we met onze pubers eten bij Sama Sebo; heerlijk Indisch eten in Amsterdam: aanrader. Woensdag fiets ik op m’n vrije dag door de duinen naar ’t strand met een vriendin en zitten we 2 x zo lang als de tocht duurt op het strand 😉 Donderdag breng ik met de pubers onze Sammy naar ‘hondenkamp’ want we gaan een week naar Frankrijk. Daarna besluit ik te gaan werken op het strand; heerlijk onder de veranda bij m’n favoriet dit jaar. Na een paar uur met m’n voeten in ’t zand en de laptop in m’n hand heb ik alles op een rij wat nog moest en fiets ik lekker terug door de duinen. Vrijdag zitten we de hele dag in de auto, op weg naar de Charente Maritime (Zuid West Frankrijk). Rond 17 zijn we la, nemen we een grote plons in ‘ons’ zwembad voor de week en schuiven we aan voor de table d’hotes, wat is dat toch een uitkomst na zo’n laaaange reis. En zaterdagochtend zit ik heerlijk aan de koffie met de mr op de plaatselijke markt, pubers nog lekker aan ’t slapen. Uur later komen we met verse croissants en baquettes thuis. Vandaag & morgen nog wat MrsNomad mails doen omdat Nathaly terugreist uit Griekenland maar vanaf maandag offline.

3e vakantieweek – maandag 20 tot zondag 26 juli

Van links naar rechts 😉 op m’n vrije dag ga ik tegenswoordigs fietsen; moet wel in shape blijven natuurlijk. Genieten van de tuin want het weer is ok, soms een zonnetje en soms een wolkje.

Mail iedereen die afgelopen weekend terugkwam hoe de vakantie was en krijgen gelukkig veel fijne REVIEWS binnen, daar word ik zo blij van en daar doen we ’t voor. Locatie blij, klant blij, wij blij! Deze van onze favoriete sporthotel op Naxos is er weer eentje om in te lijsten dus dat doe ik meteen en wel op onze site en op instagram, pinterest & bij de listing van het hotel op onze site.

Op insta post ik deze foto (tweede van rechts) want realiseer mij weer wat een mazzeltov ik heb –> je zal hier maar wonen en ‘even’ op je vrije dag een koffietje aan zee kunnen doen. Al die surfende kids in zee maken het helemaal af. Volg je mij nog niet op insta? Dat is zo gepiept @mrsnomadnaat –> c’est moi!

In de mailbox is het razend druk met last minute aanvragen en gelukkig kan ik een paar nieuwe klanten verwelkomen die dit weekend al afreizen naar Frankrijk en Italie. Jij nog op zoek? mail op request@mrsnomad.nl –> dan mail ik hetgeen onze locaties recent nog aangaven beschikbaar te hebben.

En zaterdagavond ben ik alweer in openluchttheater Caprera – ik heb geen aandelen en zit er niet elke week – maar WEER zo’n topconcert: Jett Rebel treedt op. Ik denk niet dat ik er ooit ben geweest met zulk prutweer, het komt echt met BAKKEN uit de hemel maar Jett zit droog en speelt en zingt subliem.

2e vakantieweek – maandag 13 tot zondag 19 juli

Deze week valt mij op hoeveel mensen er wel weg zijn, het is heel rustig in ons buurtje en in ’t bos. Op snapchat laat de oudste zien dat het Nederland, Frankrijk, Griekenland maar in ieder geval Europa is waar de vrienden en vriendinnen vakantie houden.

Ben vooral aan het werk , het weer is zeer wisselend, echt zomer in Holland. Maak wat daguitjes.  Lunchen maandag in de zon bij lekker restaurant hier in Haarlem; de stinkende emmer. Gaan dinsdag naar Moco Museum in Amsterdam (leuk met pubers, in een uur ben je erdoorheen). We varen woensdag door het 1000-eilanden rijk bij Broek op Langedijk (fluisterboot kan je huren bij de Broekerveiling en bezoek daaraan combineren), gaan vrijdag naar Walibi in Flevoland en zaterdagavond zien we Chef Special in openluchttheater Caprera –> er mogen maar 250 mensen het theater in en dat is een ongekend andere ervaring; heel rustig en sereen maar ondanks dat weten Chef en zijn 8 man sterke band er een te gekke avond van te maken.

1e vakantieweek – maandag 6 tot zondag 12 juli

Na weken lekker weer gaat de vakantie van start met een druilerige week.  Ben de hele week ‘gewoon’ keihard aan de slag, De mailbox is en blijft on fire en pubers vermaken zich met vrienden en vriendinnen. De oudste van 17 zou naar Portugal, naar ‘Albu’ maar zag daar vanaf vanwege de corona perikelen.  Gelukkig zijn de meeste vrienden en vriendinnen in eigen land dus helemaal niet erg.

pre vakantie week – 27 juni tot 3 juli – huis met zwembad in eigen land

In de kop van Noord Holland huurden we een huis met vrienden met pubers. Het huis heeft 4 slaapkamers en 2 badkamers voor max 8 personen, net naast de strandopgang (paadje vanuit de tuin loopt zo het duin in). Prima woonkamer en open keuken en in de serre een lange eettafel. Tuin rondom en de verrassing ligt in de tuin: een tuinhuis met verwarmd zwembad & sauna. ‘sochtends de dag beginnen met een duik in zee kon welgeteld een (1) keer dus die vinkten we af, de overige dagen hing de rode of gele vlag te wapperen en waaide je het strand af.

Het weer was niet top en maakten ook uitstapjes;

*shoppen in bergen aan zee  & in Alkmaar
*maritiem museum in Den Helder (hoogtepunt: er ligt hier een onderzeeboot op het terrein waar je in mag)
*broekerveiling in Broek op Langedijk

Gezien de sfeer in het dorp ga ik dit huis niet met jullie delen maar een huis in Bergen aan Zee, Schoorl, Egmond aan zee (check onze topper in de duinen of aan de boulevard) is als je beetje tijdig boekt prima te vinden.

Onze meest recente blogs

20 maart 2024

Sporten op vakantie? Dat kan top hier!

Ben je een actieve vakantieganger en wil je vooral weten wat er voor sportiefs te D O E N is...
14 februari 2024

Verras je geliefde

30 november 2023

We hielpen een week op Lesvos

De week van 29/10 tot 5/11/23 hielpen we stichting Because we Carry op Lesvos. Wat een dankbaarheid mochten we daar...